יום שישי, 11 בספטמבר 2009

Likable or Not


בסדרות הקוריאניות יש בדר"כ חלוקה. יש את סדרות הפריים טיים שאורכן הוא לרוב 16-20 פרקים, יש את סדרות סוף השבוע שאורכן כ-50 פרקים. ויש את הסוג הנחות ביותר, הדרמות היומיות שאורכן כ150 פרקים ויותר. בסדרות סוף השבוע והסדרות היומיות בדרך כלל הדגש הוא על המשפחה על האינטראקציה בין בני המשפחה וגם לכל בן משפחה בדר"כ יש חוט עלילה משל עצמו.
לפעמים חלק גדול מהדמויות בסדרות הללו מרגיש מיותר. הדמויות לא מפותחות מספיק. העלילות שלהן נמרחות ולא מגיעות לשום מקום. וצריך סיפור מרכזי ממש חזק כדי להתעלם מהמגרעות.
Likable or Not היא אחת מהסדרות היומיות הבודדות שצפיתי בהן מהתחלה ועד הסוף.
הגיבור בק-הו, קצת מזכיר בהתחלה את פינקיו. הוא בחור שובב חסר עבודה שלוקח מאמו קשת היום כסף ומאבד אותו בהימורים או בהשקעות לא נבונות (הוא קצת פתי). אמו, אלמנה שגידלה את בנה בכוחות עצמה, ומתפרנסת כספרית, מחוזרת על ידי גבר עשיר בעל חברת מזון גדולה. פעם לפני שנים הם היו נאהבים, אבל אמו הפרידה ביניהם כי הרקע המשפחתי שלה לא היה מספיק טוב.
לאם יש גם חברה-יריבה, שלה יש בן ובת ובעל שהוא עובד ממשלה. הבן והבת שניהם נורא מוצלחים. הבן חזר מלימודים בארה"ב ועובד כרגע בחברת השקעות. הבת עובדת בחברת מזון גדולה במחלקת השיווק, והיא הגבורה שלנו, דנפונג.
דנפונג ובק-הו מתחילים ברגל שמאל עם הרבה אי הבנות ביניהם. היא פוגשת אותו בסופר מרקט בדוכן הטעימות, כשהוא אוכל להם את כל דוגמיות הבשר. הוא שגורש מהבית אחר שהפסיד כסף בהימורים ונאמר לו שלא יוכל להיכנס הביתה עד שימצא עבודה, פשוט מת מרעב ולא יכול לעצור את עצמו. דנפונג שמביטה בו ברחמים מהולים בתעוב פוגעת בכבודו העצמי. הם נתקלים זה בזה עוד מספר פעמים, כשהוא מתקן לה רצועת מנוע קרועה, אבל שוכח את הארנק שלו אצלה באוטו (ארנק ריק למדי למעט קופונים). ואז הוא מתחיל לעבוד תחתיה בחברה בתפקיד זמני. אמו בינתיים נישאה לבחיר ליבה, שהוא הרי הבעלים של החברה שדנפונג עובדת בה, והוא מסדר ג'וב לבנו החורג.
בק-הו מאוכזב מכך שהוא נאלץ להתחיל מלמטה, למרות שהוא מקורב לבעלים, לא מתנהג כמו עובד למופת ועושה המון צרות לדנפונג. הוא למשל אוכל טופו שהם צריכים להציג כדוגמית ללקוחות. כשהוא שואל מה הבעיה לייצר עוד דוגמית של המוצר מסתבר שיש מרכיב סודי שמסובך להשיג וגם אז התהליך לוקח יומיים. בקיצור הוא ודנפונג יוצאים להשיג את המרכיב ומבלים כמה שעות טובות זה במחיצת זה. לקטעים נבחרים של בק-הו ודנפונג ניתן לצפות בסרטון חמוד מעריץ של הסדרה ערך:
דנפונג מתרככת זמנית כלפי בק-הו כשהיא רואה אותו עם האחיין שלו ומסיקה מסקנות שהוא אב חד הורי. בקיצור הקשר שלהם מפתח במין צעד קדימה צעד אחורה. בק-הו מתאהב בדנפונג קשות. בעוד שדנפונג המוחזרת על ידי רופא שיניים שהוא חבר לספסל הלימודים של בק-הו, עדיין לא מבינה שגם היא מתאהבת בבק-הו. רופא השיניים שקולט שמשהו מתרחש מתחת לאפו מקנא, אבל בינתיים אנחנו עדים לשיברון הלב של בק-הו שמזהה שאין לו מה להציע לעומת המחזר השני ושעליו לנסות להתגבר על רגשותיו, וכל הזמן הזה הוא נותן בה מבטים מלאי ערגה כשהוא חושב שהיא לא רואה אותו.
הוא מנסה לשמור ממנה מרחק ומבקש לעבוד במחסני החברה, עבודה פיסית קשה שתעזור לו לשכוח. אלא שאז דנפונג באה לבקר אותו ושניהם נלכדים במקרר התעשייתי הגדול וכמעט מתים. זו אחת הסצנות הכי רומנטיות והכי מרגשות בסדרה:
בסופו של דבר הם מצהירים על אהבתם זה בפני זה. אלא שאז הם נתקלים בהתנגדות מסיבית של בני המשפחה. בעיקר אמה השאפתנית של דנפונג, ששמעה מחברתה ומביתה סיפורים על בק-הו הפוחז. למרות שבק-הו מאז הפך ל"ילד אמיתי" או ליתר דיוק מבוגר אחראי בזכות אהבתה של דנפונג. הוא לומד אנגלית, מתכונן למבחנים כדי להפוך עובד קבוע בחברה ואפילו עובר אותם בהצלחה, למרות שאחיה הבכור של דנפונג מנסה להכשיל אותו.
כאן אגב יש סצנה קצת מגוחכת כשהשחקן שעושה את אח של דנפונג מנסה להכשיל את בק-הו בשאלה קשה באנגלית שבורה ועילגת, בעוד שהשחקן שמשחק את בק-הו שולט טוב באנגלית (הוא למד תקופה באנגליה). למי שרוצה להתרשם מהאנגלית של קאנג ג'י סוק השחקן שמגלם את בק-הו ניתן לראות חלק מהסצנה כאן:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה