יום שלישי, 15 בספטמבר 2009

Agnes and the Hitman by Jennifer Crusie and Bob Mayer


אגנס קרנדל היא שפית עם פתיל קצר והיא קטלנית, תרתי משמע, עם מחבת ביד. היא מחברת של טור וספרי בישול פופולרים עם ניסיון מר בגברים, שבדר"כ נגמר כשהיא מוצאת אותם בוגדים בה וחובתת בראשם עם מחבת. לארוס השני שלה לשעבר יש פלטה בראש כמזכרת. הפעם אגנס חובטת בפורץ צעיר שמנסה לחטוף את הכלב שלה. היא מתגוררת בבית גדול ומבודד שרכשה לא מזמן והיא בלי כוונה מפילה אותו למותו. הוא נופל דרך קיר המטבח למרתף דרך דלת שהיא כלל לא ידעה על קיומה, כל שכן שיש שם מרתף, ומת במקום.
היא במקרה בטלפון עם ידיד שלה ג'ואי, איש מאפיה לשעבר, שחושד שהיא בסכנה ומזעיק את האחיין שלו לבוא לעזור. האחיין, אגב, הוא איש חיסול של המאפיה, ה-Hitman מהכותרת.
ג'ניפר קרוזי כותבת פלאף(fluff) אינטילגנטי שמומלץ בחום רב לאהבי כלבים. לכלבים מקום מרכזי ברומנים שלה. בספרים כמו Tell Me Lies אם בן הזוג של הגיבורה לא סובל כלבים זה סימן שעומדים להחליף אותו ולא את הכלב. בספר הנוכחי הכלב נקרא רט, ויש מוטיב של "חלף עם הרוח" בבדיחות של הספר.
הגיבורות של קרוזי הן נשים בשנות ה30 או ה40 שלהן, חזקות, עצמאיות, דעתניות, מצחיקות ובטוחות בעצמן, או בדרכן להפוך לנשים כאלו. מערכות היחסים שלהן עם הגיבורים הן מסוג ה-Screwball עם הרבה רגעים קומים ודיאלוגים שנונים. הן בדרך כלל חוו לא מעט אכזבות באהבה ומערכות היחסים שלהן, הן אוהבות סקס ואוכל ויודעות להנות מהחיים. יש בה יותר ציניות וריאליזם מכותבות אחרות בז'אנר אבל הספרים שלה אף פעם לא אפלים. הם רווי אקשן, ודיאלוגים מהירים בין גיבורים חדי לשון, בקיצור תענוג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה