יום שלישי, 22 בספטמבר 2009

200 Pound Beauty 미녀는 괴로워


זהו סרט קוריאני קליל ומבדר שהיה שובר קופות ענק במולדתו. הגיבורה האנה היא זמרת עם קול פעמונים הסובלת מעודף משקל ולכן היא מסתפקת בלתת את קולה לכוכבת חתיכה וגמישה, בשם אמי, שאינה מסוגלת לשיר ולו כדי להציל את חייה. יש לה אבא עם דמנציה בבית אבות, וכדי להחזיק את עצמה ואותו היא מתפרנסת גם משיחות סקס. בין המשוחחים מנתח פלסטי שלא מסוגל לגעת באשתו מרוב שהוא ניתח אותה, וזקוק ל"עידוד" טלפוני.


האנה מאוהבת בחשאי במפיק המוזיקלי של אמי, סאנג ג'ון. סאנג ג'ון מתייחס אל האנה בעדינות והתחשבות, ולכן לא ברור לה אם יש לו רגשות כלפיה או לו. חברתה הטובה, זמרת גיבוי במופע, שגם היא סובלת מעודף משקל מטיחה את המציאות בפניה ומזכירה לה שלבחורות שנראות כמוה אין סיכוי. האנה אבל לא מתייאשת עד שאירוע מסוים משנה את דעתה: אמי, הזמרת החתיכה, מחליטה להעמיד את האנה במקומה ושולחת לה שמלת סאטן אדומה וצמודה בשמו של סאנג ג'ון. כששתיהן מופיעות ליום ההולדת של סאנג ג'ון באותה שמלה (שכמובן ניראת נפלא על אמי), סאנג ג'ון מבין שאמי שלפה ציפורניים ולוקח אותה לשיחה. האנה שהלכה לבכות בשרותים, שומעת את השיחה, בה סאנג ג'ון מזכיר לאמי שהיא צריכה להיות אסירת תודה להאנה ולרחם עליה כיוון שהיא אינה יכולה להיות בחזית הבמה.


ליבה של האנה נשבר כשהיא מבינה שסאנג ג'ון רואה בה מושא לרחמים. היא נעלמת לטובת סדרה של ניתוחים פלסטיים שהופכים אותה לבחורה יפה (הבחורה מצד שמאל בפוסטר). ואז חוזרת אל סאנג ג'ון כזמרת צעירה חדשה. השינוי במראה החיצוני של האנה משנה את האופן בו אחרים מתייחסים אליה, וגם את האופן בו היא מתייחסת לאחרים, לחברתה ולאביה למשל.
זהו סרט קומי מוזיקלי, שעושה עבודה מצוינת בלבדר ולרגש את הקהל. הביקורת היחידה שלי עליו הוא שהסצנה האחרונה בסרט מקלקלת קצת את המסרים שהסרט מנסה לשדר ומעודדת בסופו של דבר את הניתוחים הפלסטיים. אגב, התפקיד הזניק שחקנית צעירה ואנונימית, קים א-ג'ונג, למעמד של כוכבת כמעט בין לילה. זהו תפקיד שהוצע להרבה שחקניות מוכרות, שיסרבו לו כנראה משום שלא רצו להיות מזוהות כיפהפיות "פלסטיות". וקים א-ג'ונג המאוד לא מנסה הוכיחה שהיא יכולה לשאת סרט שלם על כתפיה וגם לשיר ממש טוב.
למי שצפה בLikable or Not שימו לב בסצנת המעלית לבחור החלקלק שזורק את חברתה הטובה של האנה.
לחלק הראשון של הסרט, שמתחיל בסצנה מצחיקה מאוד אצל מגלה העתידות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה