יום חמישי, 17 בספטמבר 2009

Ghosts Past Of Girlfriends או אקסיות לכל הרוחות

הסרט Ghosts Of Girlfriends Past הוא דוגמה מצוינת לאיך לא לעשות קומדיה רומנטית. זהו אחד הסרטים הדוחים ביותר שנתקלתי בהם לאחרונה. ומת'יו מקונוהי לא עוזר כשהוא מגלם את הדמות הראשית כטיפוס כל כך חלקלק, זחוח ומגעיל, שפשוט בא לרוצץ לו את הראש עם אבן.

הסרט מנסה להציג אותו כבחור טוב בייסודו שהפך לרודף נשים לאחר שחברת הילדות שהוא היה מאוהב בה שברה את ליבו. ואז הוא מקבל עצות מדודו הפלייבוי, שמגולם על ידי מייקל דאגלאס. וכך הוא בעצם נוקם באהובתו הראשונה בכך שהוא מנצל נשים וזורק אותן. ואיך הוא משיג את הנשים...הוא כמובן מתייחס אליהן רע. כי ידוע שזה מה שנשים רוצות.

גם הבדיחות בסרט הן כולן על חשבון הבנות שמופיעות כ"רוחות רפאים" אם כי גם מת'יו מקונוהי מתבזה באיזה שלב בבגדים ותספורת מאוד לא מחמיאים כדי להמחיש את רוח אופנת העבר, שבינתיים היא רוח הרפאים הכי חזקה בסרט.

מה שמוזר הוא שהאנשים שכתבו את הסרט הם אותם אנשים שכתבו את The Hangover והבמאי הוא מי שביים את Mean Girls. כלומר מה גרם להם דווקא כאן לאבד את שיקול הדעת? אולי היה אפשר להציל את הסרט אם היו מלהקים שחקן אחר לתפקיד הראשי? מישהו שמסוגל להראות קצת רגש, פגיעות, או כל דבר אחר שיגרום לנו להתעניין בגורל שלו. כי מת'יו מקונוהי לא משדר מספיק קסם אישי כשחקן כדי לכפר על המגרעות של הדמות ומה שהוא כן משדר עובר כמניירות עייפות.

בשנים האחרונות הקולנוע ההוליוודי לא מצליח לייצר קומדיות רומנטיות הגונות. רוב הזמן היוצרים של הסרטים הללו מזלזלים באינטלגנציה של הצופות, למשל הפסקול המוזיקלי תמיד מודבק בבוטות לסצנה ואומר לצופה מה היא אמורה להרגיש. הטקסטים של השירים לרוב מתארים במילים את הסצנה שהרגע ראינו. גם כאן הסרט תפור יחד בצורה כל כך גסה, יש בו את כל הסטראוטיפים שניתן להעלות על הדעת וגם מעט בדיחות שגם הן לרוב ברמת הומור השרותים, שכל מה שניתן לעשות אחרי סרט כזה הוא להספיד את הז'אנר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה