יום שני, 31 באוגוסט 2009

Attic Cat 옥탑방 고양이


"אוקטאבאנג קויאנגי" או החתול מדירת הגג היא אחת הסדרות הדרום קוריאניות הראשונות שצפיתי בהן. זו סדרה מ2003 שהיתה מאוד פורצת דרך בזמנה כיוון שהיא הראתה זוג שחיי יחד ללא נישואים ואפילו שוכב יחד לפני הנישואים. מדובר בביג דיל בחברה הדרום קוריאנית שמאוד שמרנית בכל הקשור לדרמות שלה. אנחנו מדברים על סדרות שיש בהן מקסימום נשיקה בלי לשון לאורך כול הסדרה, נשים שלא מרשות אפילו לבעלים שלהן לגעת בהן, כשיש הריון בסדרה הוא נובע לרוב ממעידה חד פעמית וכיוצא באלה. אומנם יש סדרות עם ייצוגים קצת יותר ראליסטים של זוגיות והן מתרבות עם הזמן, אבל בבסיס המנטליות מאוד שמרנית.

הגיבור שלנו קיונג מין הוא בחור קצת פוחז שלומד עריכת דין, הוא טוב בלימודים מבלי להתאמץ, הוא יתום ומאב ומאם וגדל אצל סבו הנוקשה וסבתו שמפנקת אותו יתר על המידה. הוא מאוהב בהיי ריון שמזכירה לו את אמו אהבה חד צדדית, אבל הוא גם קצת קזנובה ויש לו בדרך כלל בחורה שכרוכה אחריו. ויש לו כרגע בעיה, הוא הסתבך בחובות הימורים בפעם המי יודע כמה, והסבא שלו שממן אותו עד עכשיו מסרב לעזור לו הפעם עד שילמד לקח.

הגיבורה, ג'ונג און, היא ילדה בכורה לאבא שוטר ואמא עקרת בית שרגילה לעבודה קשה. היא לא טובה בלימודים ולכן היא מתקשה להשיג עבודה טובה (בכלכלה הדרום קוריאנית משרות טובות בחברות הגדולות הן מעטות ומאוד מבוקשות וכדאי להיות בוגר מצטיין באוניברסיטה עם שליטה בשלוש שפות לפחות כדי להתקבל). ההורים שלה מתכוונים לעזוב את סיאול, ומכיוון שהיא לא רוצה לעזוב את העיר הגדולה היא חוסכת בחשאי כסף כדי לשכור דירה. אלא שאחיה הצעיר שם ידו על הכסף ומבזבז את כולו.

ג'ונג און היא גם חברה של היי ריון, הבחורה שקיונג מין מאוהב בה, וקיונג און מנסה להתחנף אליה כדי שהיא תשחיל מילה טובה עליו לחברתה. הוא מלווה לה את הכסף לדירת גג קטנה בת חדר אחד, אבל אח"כ כשסבו מגרש אותו מהבית הוא בא אל ג'ונג און שנאלצת לשכן אותו אצלה או להחזיר לו את הכסף שאין לה.
למרות שהיא מודעת לחסרונות של קיונג מין, ג'ונג און קצת מתאהבת בו וכואבת את האופן בו הוא ממשיך לרדוף אחר חברתה, שמשתמשת בו לצרכיה (לגרום לבחור אחר לקנא) ובאופן כללי שמה עליו קצוץ.
עיניינים מסתבכים כשהבחור שהיי ריון מאוהבת בו מתאהב בג'ונג און. מדובר בבחור מבוגר יותר עשיר עם ג'וב נחשק, הוא עוזר לג'ונג און לקבל עבודה זמנית בחברה שלו, מלמד אותה את המקצוע על מנת שתוכל להפוך לעובדת חברה, קונה לה אוכל מטפל בה כשהיא חולה ושבורת לב, ובאופן כללי מתייחס אליה מאוד טוב, בניגוד לקיונג מין שמשחק ברגשותיה ולוקח אותה כמובן מאליו.

קיונג מין בינתיים מתאהב בג'ונג און ומקנא לה, אבל הוא עצמו אינו מבין את עומק רגשותיו, הוא עדיין כרוך אחר היי ריון, אולי מתוך הרגל והיי ריון מנצלת זאת כדי להתנקם בג'ונג און שבעצם גנבה לה את שני הבחורים מתחת לאף. היי ריון המניפולטיבית עושה הכל כדי לחבל בקשר בין קיונג מין לג'ונג און וגם די מצליחה. קיונג און בחוסר הבגרות והתמימות שלו עושה את כל השאר. רוב הסדרה קיונג און או ג'ונג און רבים אחד עם השני אורזים מזוודה, עוזבים את הבית המשותף, ואיכשהו משלימים וחוזרים. בינתיים ההורים של ג'ונג און מגלים שהיא חייה עם בחור ללא נישואים ומגיבים לזה לא טוב, הם דורשים מקיונג מין שיתחתן עם ביתם או יעזוב אותה לבד. קיונג מין שעדיין לא סגור על עצמו ועל איזה בחורה הוא רוצה, מתקשה להתחייב לג'ונג און אבל גם אינו רוצה להיפרד ממנה. מה שלא מחבב אותו יתר על המידה בפני ההורים שלה.
בקיצור קיונג מין עושה כל טעות אפשרית בספר ומגלה שקסם אישי לא יכול לכפר על הכל.

זו סדרה מקסימה עם המון הומור על אף סערת הרגשות המתחוללת בה. סדרה שצפיתי בה אין ספור פעמים ועדין אני תמיד שמחה לצפות בה שוב. קיונג מין משוחק על ידי קים ריי וון המוכשר שמצליח להראות פגיעות ותמימות מתחת לחזות האנוכית והמרגיזה של הדמות ולגרום לנו לסמפט את הבחור הרע. ג'ונג און, משוחקת על ידי ג'ונג דה בין, שחקנית שהתאבדה לפני מספר שנים בגיל 27. היא לא יפה ביוחד אבל מאוד חמודה, המראה שלה בסדרה קצת טומבוי בסדרה, היא לבושה בטרנינג רוב הזמן בעוד היי ריון היפה לובשת בגדי מעצבים. אפשר להבין בקלות מדוע קיונג און לא שם לב אליה בהתחלה, יש לה סוג של קסם שמתגלה יותר לאט. שניהם מושלמים בתפקיד כמו גם יתר הדמויות בסדרה, שכולן מלוהקות נפלא, הדיאלוגים חדים, הפרקים בנויים היטב כך שאין בהן רגע דל. בקיצור לדעתי זו מופת של סדרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה