יום ראשון, 23 באוגוסט 2009

Brilliant Legacy 찬란한 유산


אחת הסדרות הקוריאניות הכי מצליחות השנה הייתה "ירושה מבריקה". דרמה שמצד אחד יש בה את כל הקלישאות של סיפור סינדרלה. גיבורה טובת לב וחרוצה שנזרקת מהבית עם אחיה האוטיסט לאחר מות אביה ושאמה החורגת ואחותה החורגת מתכחשות לה ומפקירות אותה לגורלה.

היא פוגשת שני בחורים, האחד יורש עשיר לרשת מסעדות שמתנהג אליה מאוד לא יפה, ומשוכנע שכל דבר אפשר לקנות בכסף. השניים מחליפים בטעות מזוודות ובזמן שהן מנסים להיפגש ולהחליף חזרה את המזוודות עולמה של הגבורה חרב עליה כשהיא מגלה שאביה היקר מת והשאיר אותן בחובות. הוא פוגש אותה שוב כשהיא עובדת כמארחת בבר ומנסה בקושי רב לכלכל את עצמה ואת אחיה. מכיוון שהוא חושב שהיא גנבת שהסתלקה עם המזוודה שלו הוא גורם לה למעוד גורר אותה בכוח במועדון ושובר לה את הטלפון הנייד.

הטלפון הנייד שלה מאוד קריטי כאן. בדיוק באותו הלילה אחיה הולך לאיבוד, ואינו יכול להתקשר לאחותו כיוון שהטלפון הנייד שלה שבור.

השני גם הוא בחור עשיר, בעלים של מסעדה, צנוע רגיש ואוהב לעזור לזולת. הוא מכיר אותה כששותפו לדירה מנסה לחזר אחריה, וכך יוצא שתחילת החברות ביניהם מבוססת על שקר. הוא כמובן מתאהב בה ומסייע לה בהמון דברים קטנים. למשל כשהיא חולה הוא מחליף אותה בקו חלוקת החלב שלה, הוא קונה לה אופניים, עוזר לה לעבור דירה, וגם לחפש אחר אחיה האוטיסט כשהיא מאבדת אותו (הודות לאם החורגת הרעה).

בינתיים הסבתא של הבחור הראשון מאוד מתוסכלת מבני משפחתה שנדמה שרק מחכים שהיא תמות ותוריש להם את הכסף. היא מעוניינת ללמד את הנכד על העסק המשפחתי ושולחת אותו תחת איומים לעבוד בסניף הראשי. הבחור שלנו מתנשא על המנהל שלו, מסרב למלא הוראות ומביט בכולם באף מכווץ ומורם למעלה. שיא השיאים הוא כשהוא מרביץ למנהל שלו ובמקום להתנצל הוא זורק בפניו חבילת שטרות.

כסבתא פוגשת את סינדרלה היא כביכול מגלה את האור. סינדרלה שלנו היא בדיוק ההפך מהנכדים האגואיסטים והמפונקים של הסבתא. והסבתא מחליטה ללמד אותם לקח ולהוריש הכול לסינדרלה הקטנה. כך סינדרלה שלנו עוברת לגור עם הסבתא ובני משפחתה. הסבתא מודיעה לכלה ושני הנכדים שנגמרו ארוחות החינם. עכשיו הם יכולים לעזוב ברגע זה או להישאר בבית לקבל אוכל, קורת גג, ומשכורת חודשית זעומה שממנה הם יתקיימו, אם הם אכן יעבדו בשבילה.

בקיצור היא מארגנת לשלושתם עבודה במפעל ובמסעדה שברשותה. והגיבור שלנו שהיה מגעיל למנהל הסניף מגלה שהוא צריך לחזור לעבוד תחתיו בתור עובד זמני. ומי עוד מגיעה לעבודה לצידו, אם לא סינדרלה שלנו, שגם מקבלת את המשימה שאף אחד לא רוצה לבצע: לחנוך את הנכד הגאוותן למלצר במסעדה ולתת שרות ללקוחות.

וכמו בכל רומן רומנטי טוב הזוג שרב הכי הרבה בהתחלה כמובן מתאהב בסופו של דבר. אלא שבדרך יש מכשולים. האחות החורגת של סינדרלה מאוהבת באותו בחור ותעשה הכל כדי שהוא יישאר שלה. העבודה שהוא מנע ממנה לפגוש את אביה לפני מותו, וגרם בעקיפין לכך שהיא אבדה את אחיה. האופן בו אמו ואחותו רואות את סנדלה כמי שהרסה להן את החיים הטובים ולקחה את מה שהיה שלהן בחוק. וכן הלאה וכן הלאה.

אבל איכשהו כל הקלישאות עובדות, בעיקר הודות לשחקנים הראשיים המוצלחים הכריזמטיים והחמודים שהופכים סיפור מופרך לאמין.
בשורה התחתונה כדאי לצפות בסדרה, סדרה קלילה וחמודה שנותנת בידור טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה