יום ראשון, 4 באוקטובר 2009

A Practical Marriage by Dallas Schulze


אבי טיילור, גיבורת הספר מטפלת בשני הילדים היתומים של אחיה, עובדת כקופאית למחייתה ומנסה לשפץ את הבית שאחיה ואשתו קנו לפני שנהרגו בתאונה. הטיפול בילדים לא קל, האחיינית לא מדברת ובן אחיה מנסה לעזור לדודתו בקשייה הפיננסיים בכך שהוא מנסה לשדוד חנות משקאות. למרבה המזל מאחורי הדלפק של חנות המשקאות נמצא ג'ון לניגן, שמגלה עניין באבי, ובשני הילדים היתומים. הוא לאט לאט מוצא עצמו מעורב יותר ויותר בחייהם. הוא עוזר לאבי בתיקונים קטנים בבית, מספק מודל של דמות גברית לאחיין, וגורם לאחיינית לחייך שוב.


הקשר בין ג'ון לאבי אינו קשר רומנטי טיפוסי, ג'ון הוא זאב בודד שלא רגיל לחלוק את חייו עם אנשים אחרים. אבל גורמים חיצוניים עוינים גורמים להם להתלכד ולבוא בברית הנישואים, ולו בלבד שאבי תוכל להמשיך להחזיק במשמורת על אחייניה.


מה שמוצלח בעיני בספר הוא שהילדים הם לא "המלאכים הקטנים" הרגילים של הרומן הרומנטי. לכל הדמויות המרכזיות בספר, כולל הילדים, יש עומק מסויים ועיניינים לטפל בהם. לאחיין הצעיר יש תגובה אדיפלית טיפוסית ברגע שג'ון הופך לבעל של דודתו, הוא מתחיל למתוח גבולות ולהציק לג'ון בדברים קטנים שאמורים להוציא את ג'ון משלוותו מבלי לעורר את זעמה של אבי. וג'ון לדעתי מגיב להקנטות בצורה מופלאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה