יום שני, 5 באוקטובר 2009

The Chaser


מותחן פסיכולוגי שבמרכזו משחק מוחות בין שוטר לשעבר שהפך לסרסור, ורוצח סידרתי המחסל נערות ליווי. הסרט היה הצלחה מסחרית פנומנלית ב2008 ולדעתי מאוד בצדק. הסרט בנוי כולו על כתפיהם של שני השחקנים הראשיים שעושים עבודה מדהימה, הוא כתוב טוב, ואין בו רגע דל, והוא מצליח לשבור את המסכמות של הז'אנר.


השוטר שמצוי בחובות, דואג למקור פרנסתו לאחר ששתיים מנערות הליווי שלו נעלמו מבלי להותיר עקבות. הוא שולח את השלישית ששוכבת חולה בבית להיפגש עם לקוח. ובדיעבד מגלה ברשומות שמדובר באותו לקוח שהזמין את הנערות הקודמות לפני שנעלמו. השוטר לשעבר חושד שמדובר ברשת שחוטפת נשים, ומנסה להתחקות אחר הלקוח המסתורי.


האבסורד בסרט הוא שזהותו של הרוצח ידועה די מהתחלה והוא אפילו נלכד על ידי המשטרה ומשוחרר לאלתר בהעדר ראיות אף על פי שהוא הודה בפשעיו. הפסיכופת, שמשוחק על ידי הא ג'ונג וו, הוא בחור שנראה על פניו מאוד דהוי ונורמלי, הוא מביע מעט מאוד רגש בסרט והמשחק המאופק דווקא מדגיש את הפן המצמרר שבדמות. אין כאן טובים בסרט, המשטרה מושחתת, התקשורת מעוותת והשוטר לשעבר יותר דואג למקור פרנסתו מאשר לבנות שהוא מסרסר. גם הפוסטר מדגים יפה את טשטוש הגבולות בין הרודף לנרדף. השוטר לשעבר לא הרבה יותר טוב מהפסיכופת, הוא נאלץ לנקוט עמדה בדיאלקט מול הרוצח כמעין תוצאת לוואי של המראה שהרוצח שם בפניה של החברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה