יום שבת, 13 במרץ 2010

Lost Fleet by Jack Campbell


ג'ק קמפבל הוא שם עט של ג'ון ג. המרי, איש צבא אמריקאי לשעבר שכותב מד"ב צבאי מצויין. גיבור הסדרה הוא קפטן ג'ון "בלאק ג'ק" גירי. איש צבא מיתולוגי של צבא ה"אליאנס" שנחשב למת מזה 100 שנה. הוא הקריב את חייו בקרב מיתולוגי על מנת להציל את חבריו לקרב, ובאורח נס הוא נמצא על ידי צבא בעלות הברית כ100 שנה אחרי בדיוק בזמן כדי לחלץ משלחת של כוח צבאי ממארב שניטמן להם.

במאה השנים בהן הוא היה רדום הוא הפך לאתוס שעליו התחנכו כל אנשי הצבא שבאו אחריו. אבל הדמות שהאדירו באקדמיה שונה מאוד מהאיש האמיתי, וחלק גדול מהערכים שייחסו לו עברו סילוף עם השנים. גירי גם מגלה לחרדתו שמאה שנות לחימה גם מחקו המון ידע צבאי אסטרטגי ועקרונות הומנטרים חשובים. המון אנשים טובים נהרגו, והוחלף בצעירים יחסית חסרי נסיון שעברו טבילת אש מזורזת.

גירי שואף להחזיר לפקודיו את הערכים עליהם הוא התחנך, תוך כדי שהוא מוביל אותם מעומק טריטורית האוייב. הרעיון הוא להחזיר את המשלחת בשלום הביתה, ובעיקר את הספינה עליה נמצא גירי הנושאת טכנולוגיית אוייב חשובה. אבל, שום דבר לא הולך חלק לגירי הוא נתקל התנגדות חריפה מצד לחלק מפקודיו. לא כולם שמחים עם השינויים שהוא מנהיג, והוא נאלץ להוכיח את עצמו בפניהם פעם אחר פעם. הוא גם נאלץ להתמודד עם צבא לא ממושמע שרגיל להצביע באופן דמוקרטי על איך לפעול, ושפועל כל אחד על דעת עצמו בשעת קרב.

הסדרה מונה חמישה ספרים, שהופכים מורכבים יותר ויותר בהדרגה. גירי נאלץ להתמודד עם פוליטיקה ותככים, אנשים שחותרים תחת הנהגתו, תוך כדי גילויים חדשים על הטכנולוגיה העומדת לרשותם, איומים נוספים מלבד צבא האוייב העומד מולם, והסיבות מאחורי המלחמה ארוכת השנים. מומלץ בחום למי שאוהב את סדרת אנדר של אורסון סקוט קארד, לויס מקמאסטר בוז'ולד, וג'ון סקאלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה