יום רביעי, 20 בינואר 2010

Avatar


קודם כל עלי להתוודות שראיתי את הסרט לפני כיותר מחודש והוא כבר לא ממש טרי בזכרון. באתי אליו די נטולת ציפיות, למרות שאני יודעת למה ג'יימס קמרון מסוגל, וידעתי שהוא השקיע לא מעט שנים וכסף בסרט שנשמע די רע על הנייר.
"רוקד עם דרדסים" כפיי שסאות'פארק הכתירו אותו. ועם זאת מדובר בסרט מרשים ויזואלית ברמות שלא יאומנו.
ההשקעה הטכנית והעיצוב הגראפי מדהימים. קאמרון שואב אותנו לעולם עוצר נשימה, ומצליח לשדר אמינות בסרט שמורכב בעיקר מייצורים כחולים מונפשים.

לגבי העלילה, כאן יש חילוקי דעות, ויש הטוענים שהעלילה שחוקה ולעוסה.
בחור צעיר "שכיר חרב" מגיע לעולם חדש ומסוכן, כחלק מתאגיד קפיטליסטי קולוניאלי שמנצל את משאבי הכוכב, תוך חוסר התחשבות מוחלט באוכלוסייה המקומית ויחסי הגומלין עם הטבע. הסיפור מכיל לא מעט הדים ל"חולית" של פרנק הרברט, ספרים של אורסולה לה גוין, ולסרטים של מיאזקי כמו "הנסיכה מונונוקי" Nausicaä of the Valley of the Wind ו- Laputa: Castle in the Sky .
שלא לדבר על סרטי קאובויים ואינדיאנים ו-כן - "רוקד עם זאבים".

אבל, אני בעד חומרים לעוסים אם עובדים איתם נכון, וקמרון יודע לעבוד נכון. העולם שהוא בורא מפורט ואמין, תשומת הלב שלו לפרטים הקטנים מדהימה. הגיבור שלו מאבד מסת שריר במהלך הסרט, כראוי למשהו שמבלא את רוב זמנו בתור ראשו. כיוון שהוא מרותק לכיסא גלגלים קמרון יוצר אפקט של רגלים דקות ומצומקות כפי שאכן קורה אצל נכים המשותקים בפלג הגוף התחתון.
הפלורה של העולם, היצורים השפה, הכל מושקע מאוד ויפהפה.
המשחק מעולה, התחושה שהוא יוצר שהעולם של האווטרים הרבה יותר צבעוני חי ומרגש לעומת הבסיס בו בני האנוש חיים.
בקיצור, ההשקעה ניכרת והאפקט הקולנועי כל כך סוחף ומושלם. קמרון כמו ססיל בי דה מיל יוצר קולנוע גדול מהחיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה