יום שלישי, 15 בדצמבר 2009

Glory Of Family / Family Honor 가문의 영광



דרמת סוף שבוע ארוכה יחסית (54 פרקים) שמאוד הצליחה ולדעתי בצדק.
במרכזה שתי משפחות. האחת משפחת אצולה ותיקה, בראשה עומד הסבא הפאטריאך. יש לו בן אלמן שיוצא עם אשת עסקים שמעולם לא חשבה להקים משפחה, אבל הריון לא מתוכן מפתיע את שניהם ומכיח אותם לעשות חושבים. לבן האלמן יש שני בנים ובת להלן הנכדים. שני הבנים מתגרשים בתחילת הסדרה מנשותיהם ואילו הבת, דן-אה בת ה-30 אבדה את בעלה ביום חתונתם בתאונת דרכים שהשאירה אותה עם צלקות פיסיות ורגשיות. היא אשת אקדמיה מצליחה שמלמדת באוניברסטה במחלקה לתרבות קוריאה, כלומר היא בת נאמנה למשפחה שמשמרת היטב את ערכי העבר.

בחייה של דן-אה שני גברים. האחד סטודנט צעיר שמאוהב בה, ושבמקרה נראה בדיוק כמו בעלה המת, והשנ, לי קאנג סוק, איש עסקים עשיר ממשפחה נובורישית שרגיל להשיג את שלו לא משנה באיזה מחיר. לקאנג סוק אחות צעירה שמאוהבת נואשות בסטודנט הצעיר, וכדי לעזור לאחותו בחיי האהבה הוא מעמיד פנים שהוא יוצא עם דן-אה, ובמהלך העמדת הפנים הוא כמובן מתאהב בה באמת.

כפי שניתן לראות מדובר בסדרה קצת מורכבת שעוקבת אחר 4 דורות, ועל התנגשות תרבויות בין משפחה מאוד מסורתית למשפחה מודרנית. כמוכן יש קונפליקט עסקי בסדרה שמפריד בין הנאהבים הראשיים. המשפחה של לי קאנג סוק מנסה להשתלט על העסק המשפחתי של בני משפחת הא וזה לא קונה לו נקודות זכות אצל מחותניו לעתיד. האחים של דן-הא גם מוצאים אהבות חדשות במהלך הסדרה, וגם שם לא חסרים קונפלקטים. הבכור למשל מתאהב בבחורה שעובדת כמנקה בחברה, היא צעירה ממנו ב-20 שנה ענייה, ועקרה. ואחיו הצעיר רודף הנשים מתאהב בשוטרת קשוחה שלא עושה לו הנחות.

זו סדרה חמודה מאוד, עם המון אינפורמציה על תרבות קוריאה עם דגש על כללי הטקס של ארועים משמעותיים. וגם אחת הסדרות הבודדות שמראות את הזוגות לאחר ההפי אנד בחיי היום יום מתמודדים עם השינויים שלאחר החתונה וגם בסופ של דבר על טיפול בילדים. לצערי הרב היא ברובה לא מתורגמת לאנגלית וחבל, כיוון שחלק מהדיאלוגים די קשים. אני נעזרתי בתקצירים של סצנות מפתח בפורום סומפי כדי לצלוח את הסדרה, אבל בסופו של דבר זה היה שווה את המאמץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה